Jóga a její varianty

19.09.2017

Jóga je synonymem rovnováhy těla, mysli a ducha. Na lekcích se však nejdříve zaměřujeme na tělo. Pomocí vědomě prováděných pozic posilujeme hluboký stabilizační systém a zároveň tělo protahujeme tak, abychom se celkově cítili lépe.

Moje skupinové lekce jsou otevřené všem.  Každý klient cvičí jen tolik, kolik v daný moment zvládne bez ohledu na to, co zvládne zbytek sálu. Tím se učíme vnímat své tělo, chápat, co nám chce aktuálně říct a zároveň si natolik vážit sami sebe, že nemáme potřebu za cenu případných zranění trumfnout ostatní. Při individuálních lekcích postupujeme podle potřeb a schopností jednotlivého klienta. Součástí hodin jsou i dechová cvičení a relaxace. 

Hatha jóga - klasická pomalejší forma jógy. Za pomoci jednotlivých pozic napomáhá uvědomit si každou část našeho těla, objevit svaly, o kterých jsme ani netušili, že je máme a zlepšit dýchání. 

Fit jóga - jednotlivé pozice jsou prokládány krátkými sestavami. Lekce je celkově intenzivnější, vhodná pro ty, kterým hatha jóga připadá příliš pomalá. 

Yin jóga - tato forma jógy je zaměřená na zvýšení flexibility kloubů. Jednotlivé pozice se drží po dobu tří až pěti minut a je využíváno působení zemské přitažlivosti na tělo. Při lekcích používáme pomůcky - bločky apod.